martes, 17 de febrero de 2015

Pidimos esplicaciones sobre la manipulación de residuos d'altu riestu de toxicidá n'instalaciones municipales


El pasáu 5 de febreru presentemos formalmente pel Rexistru Municipal un escritu solicitando una esplicación sobre'l protocolo siguíu  pa la retirada y manipulación de  residuos d’altu riesgu de toxicidá nuna instalación municipal y les actuaciones del Ayuntamientu nesti asuntu. 


Trátase de los escombros d'uralita (fibres d'amientu) de la grada del campu fútbol que sofrió destrozos mientres los trabayos nos árboles del Paséu Pepe Sará. Como se pue ver nes fotos los restos de la grada fueron retiraos y acumulaos nun llateral ensin que se conoza quién lo fizo nin si se siguieron l'estrictu protocolu qu'esixe la manipulación d'esti tipu de residuos pelligrosos. Pa más inri, esta "escombrera tóxica" creada va pa 15 díes incumple dafechu cola normativa. Too ello, n'instalaciones públiques municipales...

La falta de rempuesta y esplicaciones, pese a la repercusión de la nuesa petición en prensa (La Nueva España, El Comercio, El Nora, InfoNoreña,..),  y viendo  la situación actual, fainmos pensar no peor y estudiamos tomar les midides necesaries ente la gravedá de la situación tanto a nivel ecolóxicu como a nivel de riesgos llaborales. De toes formes, na prósima Comisión Municial del ramu y nel prósimu Plenu Municipal llevaremos est asuntu.

L'ecritu billingüe asturianu /castellano presentáu nel Ayuntamientu'l 5-2-2015 y que tovía nun tuvo denguna rempuesta ye'l siguiente:



AL ALCALDE-PRESIDENTE DEL CONCEYU NOREÑA

ASUNTU: Manipulación de residuos d’altu riesgu de toxicidá n’instalaciones municipales.

PABLO PEREZ FONSECA,  CONCEYAL DE CONCEYU ABIERTU POR NOREÑA NEL PLENU MUNICIPAL,

ESPÓN:

Mientres la empresa Arboris desendolcaba xeres d’acondicionamientu nel Conceyu de Noreña, en concretu la tala y poda d’árboles na zona cercana al campu de fútbol y bolera municipales, varios de los árboles y rames cayeron sobre diferentes partes del campu y en concretu sobre la grada, orixinando importantes daños nes instalaciones, destruyendo el techu  de la mesma. Los escombros y restos de los trabayos fueron retiraos estos díes una vez finaos los trabayos, y ente los mismos atopábase un residuo tóxicu y pelligrosu como ye la uralita, que contién fibres d’amiantu y asbestu, conocíu axente canceríxenu.

Esti tipu de residuos nun pue manipulase en cualquier condición, pa ello la empresa que lo faiga necesita tar inscrita nel RERA (Rexistru d’Empreses con Riesgu d’Amiantu) y superar una serie de requisitos a la hora de proceder na manipulación y retirada del mesmu, descontaminar la zona de manera correuta y remitir los informes correspondientes a les autoridades médiques competentes, entre otros. Tres consultar el RERA, d’accesu públicu, pue comprobase que la empresa Arboris nun figura nel mesmu, polo que nun podría facelo nin tampoco trabayadores municipales.


Amás de too ello, los trabayadores que manipulen esti residuu con un altu riesgu de toxicidá, deben tener una formación específica pa realizar toles llabores en condiciones plenes de seguridá y superar los correspondientes controles médicos que garanticen la so integridá, suponiendo un incumplimientu claru y pergrave de la Llei 31/95 de Prevención de Riesgos Llaborales en casu de nun ser asina.

Paez que los mencionaos residuos d’uralita, fueron almacenaos y mezclaos col restu de residuos, nesti casu podríen incluso catalogase comu RCDs (residuos de construición y demolición) teniéndo en cuenta el so orixe, en llugar de segregase, envasase ya identificase nos medios especiales ya específicos que marca l’actual llexislación vixente en materia de residuos y suelos contaminaos comu ye la Llei 22/2011.


Por too ello, SOLICITA



Una esplicación del protocolo seguíu pa la retirada y manipulación d’estos residuos d’altu riesgu de toxicidá nuna instalación municipal y les actuaciones del Ayuntamientu nesti asuntu.

En casu de confirmase lo espuesto, que se tomen les medíes que s’estimen afayaíces al tratáse d’incumplimientos tan graves y qu’atenten contra la salú y seguridá de les persones y l’entornu.



AL ALCALDE-PRESIDENTE DEL AYUNTAMIENTO DE NOREÑA


ASUNTO: Manipulación de residuos de alto riesgo de toxicidad en instalaciones municipales.

PABLO PEREZ FONSECA, CONCEJAL DE CONCEYU ABIERTU POR NOREÑA EN EL PLENO MUNICIPAL,

EXPONE:

Mientras la empresa Arboris desarrollaba tareas de acondicionamiento en el Concejo de Noreña, en concreto la tala y poda de árboles en la zona cercana al campo de fútbol y bolera municipales, varios de los árboles y ramas cayeron sobre diferentes partes del campo y en concreto sobre la grada, originando importantes daños en las instalaciones, destruyendo el techo de la misma. Los escombros y restos de los trabajos fueron retirados estos días una vez acabados los trabajos, y entre los mismos se encontraba un residuo tóxico y peligroso como es la uralita, que contiene fibras de amianto y asbesto, conocido agente cancerígeno. 

Este tipo de residuos no puede manipularse en cualquier condición, para ello la empresa que lo haga necesita estar inscrita en el RERA (Registro de Empresas con Riesgo de Amianto) y superar una serie de requisitos a la hora de proceder en la manipulación y retirada del mismo, descontaminar la zona de manera correcta y remitir los informes correspondientes a les autoridades médicas competentes, entre otros. Tras consultar el RERA, de acceso público, puede comprobarse que la empresa Arboris no figura en el mismo, por lo que no podría hacerlo ni tampoco trabajadores municipales.


Además de todo ello, los trabajadores que manipulen este residuo con un alto riesgo de toxicidad, deben tener una formación específica para realizar todas las labores en condiciones plenas de seguridad y superar los correspondientes controles médicos que garanticen su integridad, suponiendo un incumplimiento claro y muy grave de la Ley 31/95 de Prevención de Riesgos Laborales en caso de no ser así.

Parece que los mencionados residuos de uralita, fueron almacenados y mezclados con el resto de residuos, en este caso podrían incluso catalogarse como RCDs (residuos de construcción y demolición) teniendo en cuenta su origen, en lugar de segregarse, envasarse e identificarse en los medios especiales y específicos que marca la actual legislación vigente en materia de residuos y suelos contaminaos como es la Ley 22/2011.

Por todo ello, SOLICITA

Una explicación del protocolo seguido para la retirada y manipulación de estos residuos de alto riesgo de toxicidad en una instalación municipal y las actuaciones del Ayuntamiento en este asunto.

En caso de confirmase lo expuesto, que se tomen las medidas que se estimen oportunas al tratarse de incumplimientos tan graves y que atentan contra la salud y seguridad de les persones y el entorno.

No hay comentarios:

Publicar un comentario